1:32 Ombouw projecten

zondag 29 januari 2012

Blokpost-32 Nieuws 24 januari 2012

Leveringen.
Er is nog niet veel gebeurd op het 1:32 front van Blokpost-32. Reikhalzend wordt uitgezien naar de leveringen van KM1 zoals de Mallet Tssd 99 633 en de BR98.3 Glaskasten. De 2 assige personenwagons welke passen bij de BR98.3 Glaskasten zijn inmiddels in productie zullen nog wel voor de zomer komen denk ik. De verwachting voor de bovengenoemde locomotieven is wel 2012 maar dit is nog wel even afwachten. Ik zal op de komende Intermodellbau in Dortmund op de stand van KM1 maar eens gaan vragen wanneer er wat geleverd gaat worden. Ook hoop ik prototypes te gaan zien van de nieuw aangekondigde BR99.64-99.65 VIk  en de smalspoor personenwagons. Als je op de website van KM1 de flyer opent van de smalspoorwagons is er ook een afbeelding van de bijbehorende bagagewagen te zien dus dat belooft wat.

Detaillering Märklin DRG gaswagen.
Om toch wat met 1:32 te doen ben ik bezig om voor de Märklin DRG gaswagen de onderdelen te vinden om het remwerk compleet te maken en toe te voegen aan deze wagon. De Firma ASOA heeft behoorlijk wat detaillerings artikelen in het leveringsprogramma dus daar zullen deze vandaan moeten komen. Ik moet nog even uitvinden ofdat deze wagen voorzien was van remcylinders enz. of alleen voorzien was van een handrem. Deze vraag even bij mijn  broer neergelegd. Hij heeft een behoorlijke DRG bibliotheek waarin het antwoord vast wel te vinden is. Ook weer leuk om gezamelijk te zoeken naar de echte constructie en dan te vertalen naar het model. Het is me opgevallen tijdens het zoeken naar detail onderdelen op de schaal 1:32 daar toch behoorlijk wat van te vinden is. Zelfs de oude DRG koppelingen met de dubbelhaak zijn verkijgbaar uiteraard tegen betaling. Wielen in Finescale of 1-pur zijn geen probleem. Dit alles tezamen maakt het mogelijk om de Märklin wagon naar een hoger detaillerings niveau te brengen en zo voor relatief weinig geld een goed gedetailleerde wagon op de baan te kunnen brengen. Bij spoornul zijn we dit ook gewend te doen. Als ik de onderdelen voor het detailleren van de DRG gaswagen binnen heb dan zal ik hier laten zien wat er toegevoegd wordt aan de DRG gaswagen.

Rail- en wisselbouw.
Om ervaring op te doen met een stukje wisselbouw op deze schaal gaat binnenkort er een opdracht naar Fa. Hosenträger om een smalspoorwissel bouwset te leveren. Ik kies voor de 1:7 smalspoorwissel uitgevoerd met S49 profiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten