De geheel metalen (messing en edelstaal) wagons zijn uitgerust met verende wielen en kogellagertjes. De stroomafname voor de decoder welke de ingebouwde verlichting schakelt is onzichtbaar gemonteerd. In de personenwagons is de verlichting verdeeld over 3 functies van de ingebouwde ESU LokpilotFX Decoder. Zo kunnen via de functietoetsen van het DCC systeem de binnen -balkon en wc verlichting apart worden geschakeld. Ook is er nog een functie beschikbaar om eventueele sluitlantaarn te schakelen. De bagawagen heeft een functie minder omdat daar geen wc aanwezig is.
De deuren kunnen open en in de dichtstand worden ze door een magneet sluitinkje vastgehouden. De zijdeuren van de bagagewagen zijn beweegbaar en met het sluitwerk in verschillende standen open te zetten. De binneninrichting van al de wagens is compleet met banken en bagagerekken zelfs deze bagagerekken zien er super gedetailleerd uit. De wagens zijn voorzien van een compleet remwerk en dynamo om de accu's op te laden. De riem van de dynamo naar de as is van flexibel materiaal en ziet er dan ook uit als een riem. De belettering is in de DRG uitvoering aangebracht en personenwagens hebben dan ook verschillende nummers. De wagens zijn voorzien van werkende schroefkoppelingen. Wel zijn de KM1 koppelingen bijgevoegd als je niet met de schroefkoppelingen wilt werken, kan ik me niet voorstellen want zo'n grote KM1 koppeling hoort naar mijn inzicht niet thuis op deze prachtige modellen.
Bagaewagen zijn aanzicht van het balcon. foto CdJ. |
Bagagewagen de kopse kant met details. foto CdJ. |
CdJ
Geen opmerkingen:
Een reactie posten