1:32 Ombouw projecten

zondag 5 mei 2013

Blokpost-32 Nieuws 05 mei 2013

Er is weer veel gebeurd de afgelopen weken in het Blokpost-32 honk. Het frame voor het schaduwstation is bijna klaar. We hebben voor het schaduwstation een lengte van ruim 6.50 mtr kunnen realiseren. Hierbij krijgen we dan de beschikking over 4 opstelsporen en twee kleine opstelsporen voor locomotieven. Het schaduwstation is gebouwd op een hoogte van 110 cm onder de 1:43,5 spoornul baan welke op 145 cm hoogte bevind. Het geheel wordt netjes afgewerkt zodat het er representatief uit zal gaan zien. 

De tekeningen voor het sporenplan van het station zijn gereed en worden gebruikt bij de aanleg van het station. Er wordt hard gewerkt aan het bouwen van de rails en wissels. Het eerste 1:9 wissel is bijna gereed en de tweede 1:6,6 is besteld. Het bouwen van de Fa. Hosentraeger wissels is leuk en leerzaam werk om te doen. Voor het wissel moet nog wel een aandrijving worden bedacht en de keus gemaakt worden of we met servo's aan de slag gaan. Ook het "Spitzklammerversluss" is nog een onderwerp wat aandacht behoeft.


Op de website van Blokpost-Nul is een projectblad aangemaakt over de bouw van deze wissels.Kijk op de volgende link -> Projectblad bouw 1:9 wissel


Gemonteerde puntstuk plus strijkrails.

Eerste 1:9 wissel op de spoorweg. 
Gedeelte wat aansluit op het schaduwstation.
De aansluiting naar het schaduwstation kan gemaakt worden. Arnold heeft de boog op papier geprint wat we gaan gebruiken als sjabloon om het houtwerk goed te laten passen en aansluiten. Een woensdagavond klus voor Joost en mij. 
Verder alvast wat onderdelen besteld bij Spur1-Werkstatt en ASOA om de Maerklin gaswagen en de Pw3  te verbeteren. Ook wel leuk om uit te zoeken wat voor de verbeteringen aan deze wagens nodig is en wat er te koop is. 
Voor de 1:32 spoorweg is nog geen naam bedacht moet wel komen. Een stationsgebouw en een seinhuis moeten ook nog worden gekozen en gebouwd. Kortom nog werk genoeg.



Machinist Carl en stoker Euwe willen graag met hun mooie DRG BR58 1419 rijden maar de rails liggen er nog niet. Somber staan ze te kijken bij het eind van het spoor en overleggen wat ze zullen gaan doen. Ze hopen dat er binnenkort toch wat meer meters zijn af te leggen met hun fraaie machine. 

CdJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten