De tekeningen voor het sporenplan van het station zijn gereed en worden gebruikt bij de aanleg van het station. Er wordt hard gewerkt aan het bouwen van de rails en wissels. Het eerste 1:9 wissel is bijna gereed en de tweede 1:6,6 is besteld. Het bouwen van de Fa. Hosentraeger wissels is leuk en leerzaam werk om te doen. Voor het wissel moet nog wel een aandrijving worden bedacht en de keus gemaakt worden of we met servo's aan de slag gaan. Ook het "Spitzklammerversluss" is nog een onderwerp wat aandacht behoeft.
Op de website van Blokpost-Nul is een projectblad aangemaakt over de bouw van deze wissels.Kijk op de volgende link -> Projectblad bouw 1:9 wissel
![]() |
Gemonteerde puntstuk plus strijkrails. |
![]() |
Eerste 1:9 wissel op de spoorweg. |
![]() |
Gedeelte wat aansluit op het schaduwstation. |
Verder alvast wat onderdelen besteld bij Spur1-Werkstatt en ASOA om de Maerklin gaswagen en de Pw3 te verbeteren. Ook wel leuk om uit te zoeken wat voor de verbeteringen aan deze wagens nodig is en wat er te koop is.
Voor de 1:32 spoorweg is nog geen naam bedacht moet wel komen. Een stationsgebouw en een seinhuis moeten ook nog worden gekozen en gebouwd. Kortom nog werk genoeg.
Machinist Carl en stoker Euwe willen graag met hun mooie DRG BR58 1419 rijden maar de rails liggen er nog niet. Somber staan ze te kijken bij het eind van het spoor en overleggen wat ze zullen gaan doen. Ze hopen dat er binnenkort toch wat meer meters zijn af te leggen met hun fraaie machine.
CdJ
Geen opmerkingen:
Een reactie posten